..
   I en verden hvor alle mænd er ens   
.
 
.
Det her billede taler lidt for sig selv, det er bare en zoomet ud version af den endelige opsætning.

Det kan være du tænker "hvorfor er der sådan en vild vindhætte på mikrofonen, når I filmer indenfor?", og det er der fordi vi var dovne og ikke havde taget den af fra forrige optagelse, udenfor!
.

 
 
 
.
Udseendet af udstyret efter vi har filmet to korte små scener. Og det her er endda efter noget af det var blevet pakket sammen.
.
 
 

.

Det er tricky at filme ind i et hus, udefra, uden at det ser meget mørkt ud, så til denne scene måtte der laves en test optagelse.

De to øverste billeder er fra test optagelsen, hvor du kan se (til venstre) at med hjælp fra 2000 watt halogene pærer, kan det godt lade sig gøre at lyse værelset op så kameraet kan se det nogenlunde tydeligt.
Men slukker man for de 2000 watt (billede til højre) så bliver det pludselig et meget mørkt værelse, og nej, loft lampen er ikke til nogen hjælp!

Billedet nederst er bare et eksempel på et af de endelige optagelser med Maria, et par dage senere. 

 

 
.
Under optagelserne af Maria i vinduet (billedet ovenover), som foregik på en solrig, varm dag, sad Kir på vejen ved siden af mig (Michael, kameramand/instruktør) mens vi optog. Det så lidt komisk ud, specielt når jeg gik væk og hun var helt alene, så selvfølgelig måtte jeg få et billede af det :P
.
 
 
 
.
Det her billede er bare for at illustrere hvor mikrofonen var sat op, til den optagelse du kan se billede fra, ovenover det her billede.

Det er altid godt at få mikrofonen så tæt på skuespilleren som muligt, og eftersom det her er en retnings bestemt mikrofon, så skal den også helst pege hen mod skuespilleren mund.
.

 
 

.

 
.
Fordi vi ikke havde nogen klonings maskine, måtte vi filme Mark to gange, når han skulle snakke med sig selv, i samme shot.

Det positive ved at lave sådan et klip som dette, er, at man kan få mikrofonen sat rigtig godt op, uden at skulle tænke på om den kan ses i kameraet, eftersom der vil blive lagt en anden optagelse henover den del af billedet.

De runde ting der hænger ved mikrofonen, er Marks eyeline, altså hvor han skal kigge hen, for at det ligner han kigger den modsatte optagelse af ham selv i øjnene.
.

 
 
 
.
Her er et klip fra en af optagelserne hvor man kan se en sofa og en hylde i baggrunden, et lys i forgrunden, og at GreenScreen'et slet ikke dækker for hele billedet. Men alt det er lige meget, for så længe intet dækker for GreenScreen'et lige omkring skuespillerne, og ingenting i forgrunden blokerer for nogen, så kan den brugbare del (med skuespillerne) klippes ud, og så er der ingen problemer.
.
 
 

.

 
.
N
år man filmer på GreenScreen, skal man være meget obs på hvordan optagelsen ser ud, for det kan nemt blive svært at fjerne den grønne farve ordentligt, hvis der er genskind på hår og hud samt hurtige bevægelser eller altså det man kalder for motion blur.

Hår, specielt, er altid drilsk på GreenScreen, men test optagelsen viste at ja, alt var som det skulle være, og ja, det tredje billede er hovedsageligt bare tilføjet, fordi Sille ser så godt ud i det ;)
.